Relacje (63)

piątek, 19 lipiec 2019 19:36

Deszczowy, długi weekend w Tatrach

Autor:

W dniach 20-23 czerwca 2019 roku odbył się wyjazd klubowy w Tatry. Tradycyjnie bazą wypadową została kwatera pani Krysi, która w tych dniach (długi weekend) miała istne oblężenie. Poza nami stawili się ludzie z Krakowa, Olkusza i Tarnowskich Gór. Pogoda nie rozpieszczała. Od rana padał rzęsisty deszcz grożący odwołaniem akcji. Po ponad godzinie deszcz ustał, co wzięliśmy za dobrą monetę i ruszyliśmy w góry. Czas pokazał, że o godzinę za wcześnie. Kiedy dotarliśmy do jaskini woda lała się po wszystkich jej pionach. Przemoczenie skutecznie obniżyło wszystkim morale. W wyniku czego akcja została skrócona i zakończyliśmy ją w „Wielkiej Sali”. W wyjściu brali udział: Anna, Sławomir, Konrad, Krzysztof, Paweł, Michał, Sylwester i ja Hubert, oraz Dominik z Januszem z TKTJ.

poniedziałek, 24 czerwiec 2019 18:37

Wyjazd klubowy na Jure

Autor:

W weekend (15-16. 06. 2019r) odbył się klubowy wyjazd na Jurę. W zamierzeniu dedykowany był kursantom z wiosennej edycji szkolenia ale formuła była otwarta dla wszystkich. W wyjeździe wzięło udział 18 osób (vide zdjęcie, na zdjęciu brak Anety).

środa, 12 czerwiec 2019 10:19

Spaleni słońcem

Autor:

W dniach 3-8 czerwca br odbył się klubowy kurs wspinaczki skalnej. W zajęciach wzięli udział Krystian, Marcin, Marek i Michał. Wspinaliśmy się w jurajskich skałach Rzędkowic, Podlesic i na skale Apteka.

Zakończył się etap wstępny nowego wiosennego kursu taternictwa jaskiniowego organizowanego przez nasz Klub. W szkoleniu wzięło udział 10 osób.
Zajęcia poprowadzili Piotrek Podobiński i Krzysiek Recielski.

Poniżej fotorelacja.

wtorek, 26 marzec 2019 07:53

Kurs zimowy. Tatry 2-5. 03.2019 r.

Autor:

Za nami kolejny zimowy etap kursu organizowany przez Speleoklub Warszawski, który odbył się od 2 do 5 marca br. W kursie wzięło udział 16 kursantów: Ewa i Paweł A., Aneta B., Jarosław D., Michał D., Karol G., Kacper K., Paweł K., Patryk K., Andrzej M., Wojciech M., Magdalena M., Paweł N., Michał S., Mateusz Ś., Krystian Ż. Gościnnie dołączył do nas Eryk K.

Kadrę instruktorską stanowili: Izabela Luty, Piotr Podobiński, Krzysztof Recielski, Emanuel Soja (Speleoklub Dąbrowa Górnicza)

wtorek, 11 grudzień 2018 13:12

Manaslu circuit & Tsum valley

Nepal, listopad/grudzień 2018

2018-11-17

..i niestety o 5:30 budzi mnie… mój żołądek. No oczywiście jak to tak, być w Indiach i nie
zatruć się jedzeniem :) O problemach gastralnych rozpisywać się nie będę, ale generalnie
full-service :) Po wyjściu z hotelu modlę się, żeby nie mieć problemów w taxówce, potem w
godzinnej kolejce do odprawy paszportowej i security check. No i niestety nawet nie jestem
w stanie należycie się cieszyć ze spotkania Przema. Razem już wsiadamy do samolotu do
KTM.

poniedziałek, 03 grudzień 2018 09:31

Ćwiczenia z kartowania

Autor:

Pewnego jesiennego dnia pod koniec listopada spotkaliśmy się w Modlinie aby odświeżyć tematykę kartowania jaskiń.

Wybór padł na jeden z tuneli kontrminowych. Obiekt zachował się w bardzo dobrym stanie, oferuje ponad dwieście metrów urozmaiconych korytarzy. Można tu spotkać osuwiska piachu oraz gruzu, korytarze biegnące poziomo lub opadające, trzy duże salki oraz niezliczone ilości wnęk. Wszystko to razem tworzy świetny poligon do ćwiczeń.

W weekend Stulecia Niepodległości 10-11.11.2018 r. odbył się kursowo-klubowy wyjazd do jaskiń Gór Sokolich pod Częstochową.
Naszą bazą była polana pod starą leśniczówką, gdzie biwakowaliśmy pod namiotami.

wtorek, 27 listopad 2018 12:21

Krótki urlop w Tatrach

Autor:

Zaczyna się urlopik, więc czas na Tatry. Dzwonię po chłopaków, czyli Pawła Jarosza i Sławka Brzeziaka. Będą gotowi. Dość sprawnie, mimo piątkowego popołudnia, pomykamy na bazę do Pani Krysi. Na bazie są przy okazji kursu nasi klubowi koledzy instruktorzy. Nie obywa się bez małej integracji przy chlebie w płynie. W sobotę, 8 września, organizmy nadal sprawne, więc czas do dziury. Pomysł pada na Jaskinię Nad Kotlinami.

wtorek, 09 październik 2018 16:32

Weekend z Zamarłą Turnią

Autor:

W weekend 7-8 lipca 2018 wybraliśmy się w trójkę razem z Grześkiem i Przemkiem w Tatry. Naszym celem było wspinaczkowe zapoznanie się z Zamarłą Turnią. Planowaliśmy sprawdzić dwie proste drogi: Lewi Wrześniacy (VI lub V) oraz Droga Motyki (V).

W dniach 8 - 22.07.2018 r odbył się wyjazd Speleoklubu Warszawskiego zorganizowany we współpracy z szczepem 40 WDHiZ z Hufca ZHP Warszawa Mokotów i 13 WDHiZ z Hufca Wołomin. Uczestnikami obozu byli harcerze, którzy w ramach wędrownej części obozu odbywali zajęcia fakultatywne z technik taternictwa jaskiniowego i wspinaczki.

W zajęciach wzięło udział aż 40 harcerzy!

środa, 11 lipiec 2018 19:02

Kurs wspinaczkowy - Czerwiec 2018

Autor:

W dniach 25-30.06.2018r. odbył się klubowy kurs wspinaczkowy z bazą w Rzędkowicach.
Ponieważ pogoda nas nie rozpieszczała nasze zajęcia odbyły się tylko w Skałach Rzędkowickich i na Górze Zborów.

W czerwcowy weekend odbył się wyjazd kursu wstępnego do jaskiń Jury.
Oto krótkie podsumowanie naszego wyjazdu.

W tegoroczny długi weekend majowo-czerwcowy postanowiliśmy wybrać się na
wycieczkę w region nieco odmienny od najczęściej przyjmowanych przez członków
speleoklubu kierunków. Celem wycieczki były jaskinie gipsowe w Niecce Nidziańskiej.

wtorek, 05 czerwiec 2018 05:50

Pierwsza Jaskinia 2018

Autor:

W weekend w połowie kwietnia odbyła się druga edycja klubowej imprezy mającej przybliżyć osobom nie chodzącym po jaskiniach tą tematykę - “Moja pierwsza jaskinia”. Wzięło w niej udział 24 uczestników z poza klubu oraz podobna liczba klubowiczów. Przez dwa dni “zmagaliśmy się” z 10 jaskiniami, w tym takimi perełkami jak Jaskinia Brzozowa czy Jaskinia Wierna. Nie zabrakło również części nieoficjalnej przy ognisku, jak przystało na wyjazd za miasto.
Poniżej przedstawię relację z perspektywy jednej z grup.

Współpracujemy z:

Jesteśmy członkiem PZA
Współpracujemy z e-przemek.pl

Skontaktuj się z nami

Masz pomysł na ciekawą wyprawę, projekt?

Chciałbyś poznać wyjątkowych i wyjątkowo dzielnych ludzi?

Chciałbyś spróbować swoich sił w poruszaniu się po górach i jaskiniach?